Tech Station – Интересните неща от света на технологиите

Най-интересните и необичайни неща от света на технологиите на едно място

Авто Фест Варна 2009

В събота посетих изложението за коли Авто Фест Варна 2009 и видях доста интересни модели, най-вече на щанда на Top Gear. Вечерта обаче спря интернета и нямах възможност да кача всичко. Очаквайте впечатленията ми и много снимки съвсем скоро🙂

Посетих Авто Фест Варна 2009  в предпоследния му ден и още с влизането видях голям транспарант Top Gear и просто спрях да гледам към останалата част от залата, сякаш бях хипнотизиран🙂 Естествено, там се намираха най-интересните коли в цялото изложение… сигурно съм седял около 2 часа. Най-лошото бе, че не позволяваха да се влиза в колите или да се снимат салоните им. Освен това, на брошурата пишеше, че ще има и Nissan GT-R, но тази невероятна кола не бе там, за което съжалявам много. Въпреки това си прекарах чудесно и снимах, докато запълня цялата карта с памет на фотоапарата ми.

Първо видях Infinity FX50, но доста бързо преминах към  Infinity G37 Coupe – много красива червена кола, в която дори успях да седна, но не ми позволиха да снимам интериора😦. Чак след като й се накефих, забелязах, че до всяка кола си има табела с характеристиките, коментар на Джереми Кларксън и цената – естествено, наснимах всички. след Infinity G37 Coupe пристъпих бавно към нещо доста по вълнуващо Mercedes CLK63 AMG Black Series. И там поседях доста време зяпайки отстрани, защото не успях да убедя пича да ме пусне вътре, но пък ми отвори предния капак🙂. Следващата кола обаче беше нещо, което може да спокойно да се определи като уникално – Mercedes Carlsson Aigner CK65 Eau Rouge. Сигурно съм гледал втренчено всеки детайл по няколко минути… Невероятна визия и внимание към детайлите, изключително удобен и елегантен салон (да, успях да седна вътре). Малко след като ме пуснаха да седна започна да се събира тълпа и да снима. Това принуди отговорните за колата хора да отворят предния капак и да махнат предпазните капаци, за да се разкрие 6-литровия V12 мотор с мощност 705 к.с. Само вижте колко снимки направих на двигателя🙂 Не знам дали някога ще го видим по родните пътища, защото били произведени само 10 бройки в цял свят.

Точно след  Mercedes Carlsson Aigner CK65 Eau Rouge имаше един тъмнозелен Morgan Plus 4, който бе много добре реставриран и запазен. Красавица! Точно до Morgan-а имаше нещо много странно и чудато, носещо името Морски Дух. Оказа се, че това е изобретение на Техническия Университет във Варна и върви с природен газ, но се задвижва и с педали, като колело. Колко и да ми бе интересно, в крайна сметка се върнах на Mercedes Carlsson Aigner CK65 Eau Rouge, за да му се порадвам още🙂

След като се радват доста време на Mercedes Carlsson Aigner CK65 Eau Rouge реших да видя какво друго има щанда на Top Gear. Мернах набързо Suziki GSX 1300 R Hayabusa и Suzuki GSX 1000 R, но точно след тях имаше много по-вълнуващи и интересни неща. Първото бе Can Am Spyder Roadster – 1000-кубиков мотор-триколка, но не точно… нито е мотор, нито е кола. Все пак изглежда много оригинално, яко и 100% ще привлича погледите по улиците.

Следващият изложен автомобил обаче беше много по-ефектен и загадъчно красив. KTM X-Bow Superlight – 2.0-литрoв двигател със 6-степенна механична скоростна кутия и турбо, които предават на задните колела 220 к.с. Цялата конструкция тежи малко повече от болид на Формула 1 – само 785 кг. Точно заради малкото си тегло това карбоново чудо ускорява от 0-100 за 3.9 секунди🙂 Ех, как исках само да чуя звука от ауспусите му… но уви, не позволяваха колите от щанда на Top Gear да бъдат запалвани. Останах си само с гледането и снимането…

Преминах на следващите две коли – Alfa Romeo Brera 2.4 JTD и Maserati GranTurismo S, но тях вече ги бях виждал неколкократно по улиците на Варна, така че нямаше нищо интересно. За жалост, те бяха и последните две попълнения на щанда на Top Gear. Нямах избор, освен да обиколя още 5-6 пъти целия щанд и да продължа към останала част от изложението.

Точно срещу колите от Top Gear имаше един много интересен автомобил – искрящо зелен Ford Focus RS 2.5 DURATEC 305 PS. Веднага си спомних епизода от Top Gear, в който Джереми Кларскън показана на какво е способна тази кола. На живо наистина изглеждаше много добре и отвътре, и отвън. С още няколко момчета успяхме да убедим представителя, че много искаме да чуем звука му… и успяхме. Ммм, обожавам ръмженето на мощни двигатели. Адреналинът нахлува бързо… но това е друга тема. И около Ford Focus RS 2.5 DURATEC се задържах известно време (поне 30 минути) преди да пристъпя към по-безинтересните коли🙂

Огледах се набързо и погледът ми се спря на бял хечбек на щанда на Subaru. Може би сте се досетили, че вниманието е било привлечено точно от новата Subaru Impreza🙂 Минах, седнах, запалих, нарадвах се и продължих, за да не направя някоя глупост. Исках по-бързо да сляза от колата, защото бях на ръба да вкарам 1-ва и да тръгна. Точно поради тази причина се насочих към останалите изложени автомобили от Subaru. Видях набързо Subaru Triback и Subaru Outback, но за мен нямаше нищо интересно в тях.

Минах и през Nissan, но както вече казах, Nissan GT-R не присъстваше на Авто Фест Варна 2009. Щракнах Nissan QuashQai и Nissan Navara и си тръгнах от там разочарован.

Пристъпих към Skoda, но и там нямаше нищо, което да не сте виждали по родните пътища – новата Skoda Superb, Skoda Octavia и още един много грозен модел, който просто не заслужи вниманието на фотоапарата ми.

Точно от другата страна на Skoda бяха изложени моделите на Citroen, сред които най-интересен бе Citroen C4 VTR By Sebastien Loeb 1.6. Освен готините лепенки по вратите, салонът е изпипан напълно в спортен стил, но са останали всички екстри. Като цяло не изглежда никак зле, но само на външен вид – под капака няма нищо впечатляващо – 1.6-литров мотор с мощност 122 к.с.

Естествено, погледнах какво има на щандовете и на останалите производители, участващи в изложението, но не видях нищо прекалено интересно. Fiat Bravo, Fiat 500, Mazda 6, Toyota Prius и новото Peugeot 308 CC Premium Pack 2.0 HDI.

За края си оставих щанда на Daihatsu, където имаше една много симпатична малка спортна кола – Daihatsu Copen. Изглеждаше доста ефектно, но под капака има само 1.3-литров мотор с мощност 90 к.с.

Е, това бе най-интересното от изложението Авто Фест Варна 2009. Беше доста приятно изживяване, качих се в коли, които най-вероятно никога няма да карам, така че определено си заслужаваше🙂 Дано следващият път покажат повече и още по-интересни коли!

Авто Фест Варна 2009 Галерия

Източник: Tech Station

PS: Ако си харесате определена снимка, просто ми пишете на techstationbg@gmail.com и ще ви пратя оригинала😉

август 31, 2009 - Posted by | Автомобили, Други, Мотоциклети | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Все още няма коментари.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: